جذب اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ در استان قزوین 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات تبصره ۱۸ جذب شده است و به زودی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری   گفت: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ و هزار و ۲۰۰ میلیاد تومان از محل جزء ۳ تبصره ۱۸ که مربوط به نهاد‌های حمایتی است، از سوی بانک‌های عامل استان جذب شده است.

وی افزود:  تقریبا کل این اعتبارات بین  بانک‌ها توزیع شده است که از دو هفته آینده پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.   

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان گفت: به همه دستگاه‌ها تکلیف شده است که به اندازه اعتبارات خود، متقاضی به بانک معرفی کنند و بانک‌ها هم موظفند متقاضیانی که در اخذ تسهیلات مشکلی ندارند از هفته آینده پرداخت تسهیلات را به آن‌ها آغاز کنند.

رحمانی در ادامه تحقق کامل تعهد اشتغال استان خبر داد و گفت: تا کنون بریا ۱۹ هزار و ۱۷ نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: در چهار ماهه باقی مانده از سال هم تعهدات اشتغال جدیدی به دستگاه‌ها تکلیف شده  که تعهدات اشتغال استان از ۱۹ هزار و ۱۷ نفر به ۲۷ هزار نفر افزایش داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان گفت:  در مورد تسهیلات مشاغل خانگی هم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که حدود ۴۰ درصد این مبلغ پرداخت شده است.

وی افزود: بانک‌هایی که این تسهیلات را پرداخت نکرده اند مسائلی داشتند که قرار بر این شد که این مشکلات بین سازمان امورمالیاتی، بانک‌ها و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل شود.

  مدیرکل امور اقتصاد وداریی استان هم گفت: منابع نقدی ابلاغ شده به بانک‌های استان ۳۹۷ میلیارد تومان بوده که  تا کنون ۲۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

خلیلی خواه افزود: تا کنون ۲۰۹ طرح به ارزش ۴۳۸ میلیارد تومان از ابتدای مرداد ماه به بانک‌های عامل استان ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در بخش پرداخت تسهیلات نیز تا کنون به ۵۱ طرح درخواستی به ارزش ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که معادل ۱۷/۳ درصد منابع و اعتبارات تخصیص داده شده به استان است.

خلیلی خواه گفت: با تصویب ۸ طرح در حوزه گردشگری و صنایع دستی، یک طرح در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و یک طرح در حوزه کشاورزی در مجموع  به مبلغ ۴۳۲ میلیارد تومان برای  استفاده  از تسهیلات اعتبارات ملی تبصره ۱۷ به بانک معرفی شدند.

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.